28 maj 2009

wow..

Min dator som jag alltid suttit o skrivit på är 10 år gammal. Förstår ni, TIO år! I datavärlden läggs det dessutom på 50% på åldern så den är väl runt 15 år nu ;)

Min (hatade) gamla Bettan har fått utstå många utbrott och sparkar när den hängt sig och segat sig till förbannelse. och alla som har kommit och hälsat på har skrattat lite överlägset och mumlat "hehe jaha, från stenåldern ser jag" medans jag svurit och irriterat mig över denna hemska dumburk.
För 10 år sedan älskade jag den. Då hade min kära pappa suttit många dagar och byggt en egen dator utav delar han hade fått tag på, till mig.

Men.. efter ett par år hade den definitivt gjort sitt. Den var slut, klar, nästintill oanvändbar, ja ni fattar.
Men eftersom jag inte hade råd att köpa någon ny dator så fick jag dras med det här eländet.
Tills igår..
*här ska det vara spännande hajen-musik ala dum tum dum tum dum tum dum tum*...

Jaaaa igår, då kom min älskade M hit med världens störata present. Den ni såg för några inlägg sedan. Och nu fick jag dessutom öppna den.
Tadaa, en helt ny DATOR!!! Jag trodde inte mina ögon. Han hade köpt en ny dator liksom. Helt otroligt!
Mammas kommentar var bäst "Har blixten slagit ner i huvudet på M?!" haha.. Ja man börjar ju faktiskt fundera.
Sitter såpass mycket vid datorn och äntligen fick jag något som faktiskt fungerar!

När jag väl hade fattat vad som gömde sig i det stora rosa paketet började mina ben skaka och tårarna rann och jag blev bara så himla glad!!
Jag har aldrig känt mig så speciell i hela mitt liv.
M kom hit och var helt finklädd bara för att gratta mig. Det var så gulligt gjort att jag blev helt rörd.
Fatta att någon tycker att jag är såpass viktig att det är värt att köpa en sån dyr pryl som jag verkligen ville ha. För mig är det helt oförståeligt, JAG liksom?
Han gör mig lycklig. Gud så lycklig han gör mig..

Hade en sådan fin dag igår. Kommer leva på den länge länge.
På kvällen grillade han kycklingfilé på balkongen till oss. Hur mumsigt som helst!
Ja,det var en riktigt rolig dag med många skratt. Jag tror vi kommer få det minst lika trevligt ikväll. jag känner det på mig!

Idag ska min morfar komma hit och ta en fika. Sen ska Mr M komma och fippla med min nya dator, wohooo!!
Jag ville bjuda honom på middag men han tvärvägrar. Jättetråkigt..

Well, nu ska jag skriva ett nytt inlägg så.. hold on!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar