12 maj 2009

Grr!

Snacka om att vissa trådar på typ Familjeliv, Flashback, o andra diskussionsforum kan få igång mitt italienska (nej jag är icke italienare) humör.

Nu har jag precis läst igenom en tråd på Familjeliv som handlar om att man hatar tjejer som flörtar och snor upptagna killar.
Javisst jag håller med. Att flörta med upptagna män gör bara tjejer utan stolthet och som är för buttugly för att skaffa något eget. Deras försök på upptagna män är avtändande, likaså dessa tjejers desperata jakt på bekräftelse.
Så visst, dessa flickor är dumma i huvudet, jag håller med. Vet man att någon är upptagen så fortsätter man till ett ledigt objekt helt enkelt. Allt annat är fulspel och bristande stolthet.

MEN...
Männen själva då? Det är väl ändå DE som är upptagna?!
Om en kille är i ett förhållande så är det väl HAN som ska ta ansvar för sin trohet och inte kvinnor runtomkring. Flörtande tråkiga tjejer finns överallt, men mannen måste väl kunna föra sin egen talan och säga nej.
Han är väl inte stum? Isåfall, lär honom teckenspråk. Ett finger i luften har fungerat i alla tider.

Jag har hört så ofta om historier där mannen varit otrogen och hans kvinna stannar hos honom men ringer och skäller ut tjejen han varit otrogen med.
Hm, det är väl inte tjejens fel att mannen inte kan hålla kuken i styr?


Tjejer hugger varann i ryggen så jäkla ofta. Killar backstabbar också varann men inte alls lika ofta. Det ÄR så oavsett hur icke-jämställt det låter.
Bland tjejer ska det snackas skit o skvallras om allt och alla. Man ska kindpussa och fjäska och fnittra ihop för att sekunden efter prata illa om den personen så fort hon vänder ryggen till. Tjejer ser alltid andra tjejer som ett hot och tror att det hjälper att hålla killen i kort koppel när det snarare är tvärtom.

Jag skulle aldrig varken orka eller vilja lägga nån energi på att "vakta" min pojkvän. Det ska inte behövas helt enkelt. Är man tillsammans med en vuxen man så ska han kunna säga nej själv utan betänkligheter.
Han ska vara trogen för att han själv vill det. Och har han svårt att låta bli andra tjejer så är det ändå ingen kille för mig, punkt slut och hans förlust.

För mig är det (numera) naturligt att ha ögon för den jag är kär i. Visst kan och visst får man titta, men det blir inte på samma sätt för mig när jag är kär. Är jag kär på riktigt så spelar det ingen roll om en snygging går förbi för jag vet att han omöjligen kan vara lika bra som min älskling.
Och på samma sätt tar jag för givet att killen tänker. Han kanske tittar, men jag vet att han inte lägger någon vikt vid det för han har ju faktiskt mig.
Och älskar man någon så blir den personen automatiskt den man helst vill vara med.


Nä.. jag har aldrig förstått mig på tjejer som hatar andra tjejer för att de är rädda att dom ska sno deras kille. Byt isåfall pojkvän till någon som bara har sina ögon o känslor för dig!
Hittar ni det där äkta där ni kan ge varandra det ni behöver så finns det inget behov av att leta på andra ställen. Simple as that..


"Håller du fågeln för hårt, dödar du den. Håller du den för löst, kommer den att flyga iväg".
Dvs, för mycket svartsjuka o misstänksamhet är inte bra. Ge varandra frihet men kräv respekt. Stanna aldrig hos någon som inte respekterar och tar hand om det ni har.

Det låter klyschigt men äkta och ömsesidig kärlek ska respekteras.
Det är ju det finaste vi har i världen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar