20 maj 2009

Kolmården here we come!

Pust! Just nu bör jag vara en av de absolut RENASTE damerna i Sveriges
De senaste 2,5 timmarna har jag ägnat åt rengöring av mig själv.
Hemma-spa is the thing!

Jag är alltid noga med att vara ren. Jag gillar känslan utav renhet när det gäller mig själv. Inte bara ren som i "dusch-ren" utan skrubbande, gnisslande ren.
Och mjuk! Det får man inte glömma, mjuk o len ska man va.

Jag har fått halvtaskig hy den senaste tiden. Jag tror det beror på p-staven. Men det är det värt - det finns ju smink.


Iaf, först peelade jag hela kroppen i 20 minuter.

Sen mixade jag en egen ansiktsmask som bestod utav kaolin-lera (dyyyr men rengörande) och honung (rengörande och mjukgörande) och koncentrerad c-vitamin i droppform (vitaminboost för huden).
Underbart skön är den.

Sedan värmde jag upp en halv deciliter olivolja och masserade in i hårtopparna, virade en handduk runt huvudet, och lät det sitta en halvtimme.

Dusch och hårtvätt däremellan.

Klappade huden torr (för blodcirkulationen).

Och sist masserade jag in en lotion och Lumene's cocktail drops (ansiktsolja) i ansiktet och resten utav kroppen fick en dos utav brun-utan-sol.


Det tog lång tid men nu är jag sååååå skön och avslappnad i kroppen och kommer sova gott de få timmarna innan jag ska upp och iväg.
Jag ser fram emot morgondagen så himla mycket!
Det här blir första gången på ÅR jag åker iväg och gör något som jag verkligen vill göra. Tack vare min älskling. Det blir SÅ kul!


Gonatt!


Förresten jag har för första gången i mitt liv sett en BÄVER!!! Fränt!
Nu är ett mission avklarat.
Mitt andra mission (impossible?) i sommar blir att se ett lodjur!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar