02 maj 2009

Tatuering

Funderingar kring tatueringsmotiv: Ett träd.
Oavsett vad som händer så blommar alltid ett träd igen..
Ett träd har djupt rotade rötter och en stark stam. Även när det blåser och stormar runtomkring står trädet orört kvar på sin plats. Den vajar med i vinden men knäcks inte så lätt.
Den kan erbjuda andra varelser skydd, och gör vad den kan för att även andra ska kunna fortsätta leva.
I trädkronor bygger fåglar bo. Och minnet av det man en gång förlorat kan man hitta väl skyddat i en trädkrona..
I ett träd lever allting vidare.
För mig står trädet för styrka, stabilitet, livsglädje, och omtänksamhet. Och det är så jag strävar efter att vara.
Och oavsett vilka stormar som härjar omkring mig, så blommar jag alltid igen efter ett tag.
Det finns även ett citat på engelska som jag vill ha. Översatt till svenska blir poängen ungefär:
Det som betyder något är inte hur du har det, utan hur du tar det.
Dvs, det spelar ingen roll VAD som händer,
det som betyder något är HUR du hanterar det.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar