30 maj 2009

Nöjd.

Igår frågade M "tror du vi kommer gifta oss?"
Jag svarade nej. Men på skoj.
De flesta drömmer väl om att gifta sig, och jag är ju kär. Klart jag ville säga "ja kanske i framtiden älskling".

Men nån timme tidigare har jag fått stå och förklara för honom att jag fortfarande varken vill flytta ihop eller skaffa barn nu. Inte ens inom den närmsta framtiden.
Jag vill inte ha det nu.
Nångång kanske, om det känns rätt. Inte nu.
Just nu är allting bra som det är, tycker jag. Vill inte ändra på något.

Nästa gång jag flyttar ihop med någon ska det vara på riktigt. Då ska det vara för att jag åtminstone TROR att det ska hålla länge länge. Det är inget jag skulle rusa in i. Tvärtom.

Däremot vill jag DRÖMMA om det. Jag vill tänka "nångång ska vi gifta oss, nångång ska vi bo ihop, nångång ska vi ha det si eller så".
Det är inte alls säkert att det blir så eller att man ens vill det sen i verkligheten, men man leker med tanken om framtiden. Så blir det ju automatiskt när man är kär.
Man leker med tanken, bara på skoj.

Jag är helt NÖJD som det är nu. Jag är kär och nöjd! Vill inte ändra på något, vill inte byta ut något, vill inte flytta ihop, vill inte skaffa barn, vill inte förlova mig.
Allting är bra som det är nu, tycker jag. Just nu räcker det här gott och väl. Jag vill verkligen inte ändra på något. Bara låta oss ha det såhär som vi har det nu.
Skratta, ses, göra roliga saker, mysa ihop, skratta ännu mer, bara vara..


Det verkar ju som att vi vill samma saker, och att båda är nöjda med att ha det som vi har det nu. Och det är jag glad för.
Du har redan fått mitt hjärta. Och om allt fortsätter vara såhär öppet rakt och ärligt så är du mannen med stort M. Han man inte trodde fanns...


och på måndag ska vi fiska.
Hoppas jag får en gädda med inåtvända tänder!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar