28 maj 2009

Mission!

Skriv sju saker om dig själv som inte alla vet.
1. Jag är en riktig pysslare och fixare och pysslar hellre ihop gamla saker än köper nytt (och det har INTE enbart med ekonomin att göra). Jag tycker helt enkelt det är roligt att göra nytt av gammalt.
2. Jag har varit i förhållanden där jag blivit grovt misshandlad. Tack och lov att jag lyckades ta mig därifrån! Och tack o lov att det finns killar som pratar med munnen istället för med knytnävarna.
3. Jag hade finfina dreadlocks i nästan 10 år, och trivdes riktigt bra i det! Tog bort dom för 1,5 år sedan. Älskar dock känslan av att kunna borta mitt långa hår igen!
4. Jag levde rövare som ung o dum och skulle vara först med att testa det mesta.
Gick full till skolan, rökte hasch i killarnas omklädningsrum, bombhotade en stackars lärare, och snattade saker jag inte behövde.
Man skäms ju över sig själv även om det är längesedan nu.
5. Jag har alltid varit mesigt snäll och haft svårt att säga nej. Även när jag var som mest vild i gjorde jag allt för att bli omtyckt av folk omkring mig. Och har pga det blivit utnyttjad många gånger.
Jag har fortfarande svårt att säga nej, men nu bryr jag mig inte längre om vad folk jag inte känner tycker. Nära o käras åsikter är desto viktigare.
6. Jag har svårt att lita på människor och släpper nästintill aldrig någon riktigt nära. Inte ens vänner. Trots det är jag naiv och tror alla om gott. Och blir ofta stött när det visar sig att världen inte är så god och icke-egoistisk som jag inbillar mig.
7. Jag är galet morgontrött. Morgnar är bland det värsta jag vet och jag mår riktigt dåligt i ca en kvart varje morgon när jag vaknar. Jag är trött, har ont i kroppen, fryser o ryser, och mår helt enkelt piss.
Men så fort jag dragit i mig en kopp kaffe och fått ta det lugnt nån minut så styr det upp sig och jag tycker dagen blir rolig igen :)

2 kommentarer:

Fyra nyanser av rosa sa...

Hej, vad kul! Självklart får du det! Men du bombhota lärare... berätta mer :-)!

Fyra nyanser av rosa sa...

Jäklar anamma! Tur att du inte var min elev. Jag är ju gymnasielärare ;-) Ha en bra fredag!

Skicka en kommentar