05 maj 2009

hm..

Min älskling är ledsen.
Han är nästan jämt glad men hade vaknat imorse och varit helt deppdown utan att riktigt veta varför. Tråkigt ju. Jag kan själv vara depp utan att veta varför, men det är alltid jobbigare när någon man älskar mår dåligt. Man känner sig ledsen över att inte kunna hjälpa till mer liksom.

Han kan ha ganska mycket tankar och funderingar ibland (precis som jag) och jag tror att både han och jag är såna som mår bättre utav att prata om hur man känner/tänker istället för att gå och hålla det inom sig. Det håller aldrig i längden, då mår man bara ännu sämre. och jag är glad att han pratar med mig och berättar hur han känner även om det kan vara sorgliga saker att höra. Men han pratar iaf med mig. och jag med honom. Jag tror det är bra.

Jag och M träffades första gångerna redan för 4 år sedan. Han trodde att jag var flummig, ostabil, skum och mytoman.
Jag trodde att han var en ytlig ego svenssonkille som bara var ute efter sex.
Gud så fel vi hade! Båda två.

Jag är långtifrån mytoman och flummig (iaf inte flummig på det sättet).
Och han är långt ifrån ytlig och svensson. Tvärtom, han är en av de djupaste, mest filosofiska och smartaste människorna jag träffat.
Han har huvudet på skaft och vet både vad som händer runtom i världen, och vet hur människor fungerar.
Han är riktigt bra på att se igenom folk, se hur dom fungerar, och man skulle aldrig kunna ljuga för honom utan att han märker det.

Jag kan också läsa folk bra. Dock är jag aningens naiv och ska alltid envisas med att tro alla om så gott hela tiden. Men ofta, nästan alltid, känner jag om något är fel..

Well, hoppas han får må bra snart. Jag ville hjälpa honom att göra en almanacka till en grej men tror inte att han ville att jag skulle göra det, så jag låter bli.

Nu ska jag dammsuga och fixa kaffe. Sen kommer E och säger hejdå innan han åker hemåt.
Usch, stan känns så tom när inte han är här.

Sen ska jag nog duscha, måla lite, kanske meditera en stund, handla mjölk, gå promenad, och beundra mina nya vrålsnygga skor som fina underbara M köpte till mig igår.
Ska lägga upp några bilder på skorna o kläderna sen så ni får se.

Förstår ni vilken otroligt underbar pojkvän jag har?
Jag förstår det knappt själv.
Men jag är kär!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar