27 maj 2009

Bild.

Klicka för bättre bild.
Jag älskar vita pelargoner! Den här fick jag av min älskade mamma igår.
Uppe till vänster är det min fina gamla kaffeburk. Hittade den på loppis för en massa år sedan. Snacka om att gamla burkar stiger i värde!
Men min omtyckta kaffeburk, den gör jag mig aldrig av med!
Uppe till höger är det en strut med spets i som jag gjort själv, ca 30 cm hög.
Jag har tagit gulnande blad från en trasig gammal bibel och använt till struten. Runt om är det notpapper fastsatt, också från en gammal bok + ett gammalt foto som jag skrivit ut från nätet och satt fast tillsammans med grovt snöre. Klicka på bilden för att se bättre.
Spetsen som ligger i är handgjord och efter min mormor.
Har även gjort en massa småstrutar på ca 5-6cm. Jättegulligt att lägga på gamla silverbrickor o liknande till prydnad.
Nere till höger är det två burkar. Köpte båda för en tjuga men det var fula nya julmotiv på dom så jag klädde in dem också med blad från den gamla trasiga bibeln. Snurrade grovt snöre runt locket, och gjorde två etiketter "Kaffe" o "Thé" och satte dit.
Fina vet jag inte, men unika iaf!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej du :-)
Jag kan verkligen rekommendera böckerna, jag har legat i en vecka nu och läst *suck*
Problemet dock med dessa böcker är att jag KAN verkligen INTE göra något annat än att tänka på just dom! Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska ta mig till nu när jag snart har läst ut den sista boken...det kommer bli så ...tomt!
*hjälp*
Det finns inte mycket just nu som kan överträffa detta *skratt*
Ha det gott
Kram

White cotton grass sa...

Tack för din snälla kommentar!

Nu ska jag ta och kika runt hos dig :)

kram

Skicka en kommentar