03 maj 2009

Drömmar.

I have a dream.. that one day.. this nation osv osv.

Nä.. man vet ju aldrig vad framtiden har i sitt sköte som det så fint heter. Men om jag fick bestämma helt själv och bara tänka på hur JAG vill ha det och hur min drömframtid ser ut så skulle det se ut ungefär såhär.

Ha utbildat mig. Kanske till beteendevetare, socionom, eller beh.assistent.
Jobba på ett ställe där jag trivs och där jag kan få utlopp för min känsla för människor som kanske behöver lite stöttning i livet för att hitta rätt igen.

Bo i ett hus med en liten trädgård där jag kan plantera blommor och rensa ogräs. Där man kan grilla varma sommarkvällar med vänner, och låta hunden springa på gården.
Jag vill stå i köket och laga mat när min älskade kommer hem från jobbet.
Jag vill sitta i min egna målarhörna medans när min älskling sitter och skrattar med sina vänner framför en film i ett annat rum.

Jag vill ha ett hem där vänner känner sig välkomna, där alla vet att det alltid finns tid till kaffe och en pratstund. Ett såntdär hem där man hör många skratt, och där man kan kombinera två liv till ett samtidigt som man kan vara ifred när man vill.

Jag vill inreda så att det syns vilka människor som bor där. Att det är TVÅ personligheter som lever där tillsammans.
Det ska vara städat, rent och ihopplockat, men inte stelt.
Och jag vet att det låter som hämtat från 40-talet (men hey, det är min dröm så tyst nu) men jag vill städa, diska, och göra allt sådant medans min älskling tar det lugnt eller är ute och gör något roligt.
Jag skulle aldrig låta min sambo behöva säga "Nej jag kan inte komma ut nu, jag måste diska o städa först".
Aldrig!
Sålänge en man respekterar och tar bra hand om mig så skulle jag göra allt för att han ska må bra.
Man hjälps åt, såklart, men jag vill fixa och greja mycket själv så andra slipper. Det skulle jag så hemskt gärna göra!

Jag vill kunna ta en promenad med hunden i ett område där grannarna känner varandra. man behöver inte umgås, men känna till varann. Där man slippeR vara orolig för att en våldtäktsman ska dyka upp i buskarna.
Och jag vill komma hem till ett hem utan att vara rädd för vilket humör sambon är på, eller för vad som ska hända om jag säger fel sak..

Jag vill ha ett konto där vi sparar till resor. Där man ser att pengarna växer och man kan se fram emot och planera framtida utlandsresor där man får se en bit av världen.

Jag vill ha ett hörn i mitt hus med ett skrivbord och en lampa. Med många lådor där jag kan sortera och ha alla mina oljefärger och målarblock. Där det alltid står vatten o penslar framme så man kan måla närhelst man får inspiration.

Jag vill ha ett sovrum med fluffiga sängkläder och där man aldrig somnar med ryggarna emot varann och med sura miner.

Jag vill ha min mamma där på tjejkväll och titta på film och äta godis, eller sitta på altanen och dricka vin och titta i inredningstidningar och skratta.

Jag vill kratta löv på hösten, och sola på sommaren, skotta snö på vintern, och plantera på våren.


Ojojoj vad det är roligt att drömma!!

Det kanske låter tråkigt för er, men ibland tänker jag att jag kanske har levt ett sådant otryggt liv utan ramar eller gränser, och det är därför min högsta dröm handlar om just sånthär "vardagsliv".
Jag vill ha ett vardagsliv, men aldrig aldrig aldrig på det där tråkiga sättet. Jag vill ha trygghet, men på ett spännande sätt.
det ska vara roligt att leva ihop, inte tråkigt!

Andra drömmer om att vinna en miljon, eller att resa jorden runt.
Jag drömmer om att få ett jobb, och att kunna spara till resor. Jag tycker det skulle vara så himla roligt!!

Gud vad livet är fint ibland.
Nu måste jag smsa mamma och säga att jag längtar efter henne!

Kram!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar