09 maj 2009

diggedidown!

Vad irriterande det är när radbrytningen inte fungerar som den ska. När all text hänger ihop och det blir sådär kletigt att läsa.

Idag ska min älskling bjuda mig på matHan är så sweet.
Igår sysselsatte vi oss med världens roligaste lek i flera timmar. Jag har döpt leken till "Pest eller Kolera" och går ut på att man frågar saker som
"Vad skulle du välja - aldrig mer träffa din familj, eller döda en människa" eller "Vad väljer du - gå naken dygnet runt, eller amputera en fot" och andra trevliga och nyttiga frågor man vill ha svar på.
Jag vet, folk tycker nog att man är dum i huvudet men det är roligt! Prova vettja!
Vi ska fortsätta med den idag har jag bestämt.

Tidigare när jag var ut träffade jag en kille som har en likadan hund som mig. Vi brukar nicka åt varandra när vi ses ute med hundarna men har aldrig pratat eller så. Men för nån vecka sedan ringde han på fyllan (en vän ringde mig o han fick prata) och började prata om att kanske ta en promenad ihop och frågade om våra hundar kunde få hälsa på varann (finns inte så många av just våran hundras i stan).
Jag sa ja, såklart. Alltid trevligt med sällskap på promenaderna. Men jag trodde mest det var en fyllegrej och att han sen inte vågade ringa.
Men när vi träffades idag kom han fram på en gång och förklarade han hade glömt att ta mitt nummer så han hade inte kunnat ringa. Så nu är det ordnat iaf och vi skulle försöka ta med hundarna till fotbollsplanen nästa vecka och kolla hur dom fungerar ihop. Det blir spännande!
Han berättade också att han jagat med sin vovve ett par gånger och att hon är jätteduktig. Roligt med någon som tränar "på riktigt" med sin hund!
Från början hade det varit hans flickväns hund men han hade mer eller mindre tagit över den.


Nu ska jag gå och göra ett smycke till min bror. Han är äääntligen klar med sin jägarexamen (såååå duktig, det är fan svårare och mer att plugga in än vad man kan tro), och jag vill gratulera honom på något vis.
Jag stansar ju egna smycken men vet inte riktigt vad jag ska skriva. Helst skulle jag vilja stansa dit något lattjo som "Äkta män skjuter älg" meeeen det får bara plats med 8 bokstäver så det blir lite svårt.

Puss o kramp!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar