11 oktober 2009

Pyssel - cernit.

Jag är värsta pysselfreaket. Älskar att pyssla, med det mesta, och med varierande resultat.

För stunden har jag snöat in på cernitlera (eller fimo som det också verkar kallas), och igår spenderade jag HELA dagen i sängen tittandes på dokumentärer samtidigt som jag försökte få till några figurer.
Jag är alltid väldigt rastlös och kan aldrig sitta still och tex se en hel film utan att få myror i kroppen. Men så fort jag har något för händerna så försvinner både tid och rastlöshet. Mycket skönt! Och bra för själen tror jag :)

En bröllopstårta i tre våningar med rosor.
Ska lacka och måla den så snart jag får tag på lack.



Dålig bild men en cupcake med strössel. Råkade experimentera lite väl mycket med lim och andra material, därav den kletiga looken ;) Men man vet ju inte innan man provat!

Gjorde tre änglar också. Här är den ena innan den fick hår och ansikte. Tycker dom är rätt så fina även som "ofärdiga" och ska göra några till idag som får vara sådär enkla.


Här är den ena klar. Fick bli en skyddsängel till min pojkvän. Känns som han behöver en då han precis köpt ny bil och har den där kända köra - så - fort - jag - kan - ådran i sig ;)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar