14 oktober 2009

Hejsan,

Hej, jag heter Linda och jag är beroende - av skor och nässpray!

Nässpraysberoendet är så enkelt som att jag får andnöd och panik om jag är täppt i näsan, vilket jag blir om jag inte sprayar den full med Otrivin hela dagarna.

Skoberoendet är som vilket knark som helst. Och tro mig, jag vet då jag både knarkat (tyvärr) och känt på dess (vidriga) konsekvenser.
När jag tänker på skor går pulsen upp. När jag planerar ett inköp känner jag mig glad och förväntansfull.
När jag provar skorna fylls jag av skoruset - jag glömmer problem, känner mig fokuserad och målmedveten.
Och när jag väl står där med skorna i handen betalda och klara så sätter det RIKTIGA ruset in. Peaken så att säga. Jag är lycklig och vet att jag kan erövra världen, bara jag har på mig mina nya skor.

Dagen efter inköpet ylls av en blandad bakfylla/avklingande rus då jag får dåligt samvete över att ha lagt ut pengar på det/låtit M lagt ut pengar, samtidigt som jag fortfarande är så innerligt lycklig över mina skor.
Efter en vecka eller två börjar det sakta lägga sig och nytt inköp börjar ta form i huvudet och pulsen går återigen upp.
Eller när jag råkar se någon av snyggingarna stå uppradade på skohyllan, då fylls jag också av en sådan lycka och stolthet över att just dessa godingar är mina och bara mina! Mohaha..

Japp, det är mina beroenden det. Jag måste in på avgiftning. Måste in på en skostopps-klinik. Snabbt!
Skor är så jävla vackra haha. Jag älskar min samling.
Tack för att ni lyssna.

1 kommentarer:

Jennie sa...

Hejsan !
så roligt att du hör av dig , Jag trodde du hade gett upp mig :( men det hade du inte :)

Va dumt att datorn krånglar , :( M kanske kan hjälpa dig med datorn ? Hoppas inte är virus eller nått bara :(

Jag tänker på dig också faktiskt , är allt bra med dej ? Hoppas det iaf .

Här är det bra , men det är enväldigt väldigt stor omställning . Men jag är verkligen väääärldens lyckligaste & har fått vääärldens finaste pojke .

Massor av varma kramar till dig hjärtat ! <3

Skicka en kommentar