30 december 2008

Hårfavorit!

Jag har alltid haft mjukt och glansigt, men platt och tunt hår. Har nog provat det mesta som lovat volym. Alltifrån omtalade Dust It till hederlig tupering och att blåsa håret upp o ner. Visst funkar det. I 20 minuter. Sen är det ju lika platt igen. Tills nu!

Min absoluta måste ha-pryl är utan tvekan Björn Axén´s Volumaster från OBH Nordica. Finns ingen bättre hårräddare! Och är man snygg i håret får man automatisk en snygg stil :)

Den är snygg, lätthanterlig, och fungerar precis så som proffsen säger. Dvs jättebra!
Just att den inte är längre än ca 2 decimeter gör den väldigt lätt att använda och man kommer åt ända längst ned i hårbotten.

För er som inte upptäckt denna fina lilla tingest än kan jag berätta att den "krusar/vågar" håret längst ned vid hårrötterna. Man använder den ungefär som en plattång men med resultatet att håret får en otrolig volym som håller länge!
Jag brukar tupera håret lite lätt längst in, krusa slinga för slinga, borsta igenom håret ordentligt så att kruset inte syns, och spraya lite lätt. Klart!

Glöm inte att använda ett bra värmeskydd då Volumastern precis som plattång, fön och andra värmeprodukter kan slita ordentligt på håret efter regelbunden användning.

Jag fick min i present. Men den finns att köpa för 499:- på ElGiganten. Väl värd varenda krona!
eleven.se tex, går den även att klicka hem för 495:- plus frakt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar