30 december 2008

Egna namnsmycken

Då och då gör jag egna smycken när lusten faller på, bla namnsmycken som här. Det är jättekul och kan bli väldigt personliga presenter.
Ibland kombinerar jag med pärlor, ibland utan. Ibland en silverkedja, ibland läderrem.
Här har jag använt rektangulära brickor o stansat, men det finns även tex ovala eller runda om man hellre vill ha det.

Stansar köpte jag på Clas Ohlsson för 149:-. Allt annat material såsom pärlor och stansbrickor/tags kommer från www.lillaparlan.se en kanonbra webbutik som dessutom har fri frakt och supersnabb leverans! Sånt gillar vi :)


Halsband med två brickor hängandes i olika höjd. Har stansat båda sidor och det står "Peace/Faith" på den ena, och "Amor/Love" på den andra. På så sätt gör det inget om brickorna snor sig, texten syns alltid ändå.
En nyckelring jag gjort med stansad bricka, rött hjärta, och en silverstjärna trädd på läderrem. Det står "Home" stansat i olika höjd. Jag har också fyllt i bokstäverna med svart färg så det syns bättre. Klarlack över för bättre hållbarhet.


Samma halsband som första bilden.


0 kommentarer:

Skicka en kommentar