29 december 2008

Hemmaspa

En nackdel med att vara singel är att man inte har någon som pysslar om en när man är sjuk. Därför tog jag saken i egna händer och ordnade ett litet hemmaspa!

Ibland behövs det inte mycket för att man ska känna sig piggare.
Jag tände massa värmeljus, tog en lång varm dusch (helst bad men är man som jag utan badkar så får duschen duga fint), masserade in en hårinpackning och en ansiktsmask av honung, som fungerar både rengörande och mjukgörande. Funkar faktiskt bättre än alla dessa dyra masker jag köpt på mig genom åren. Filade tassarna, och badade mig själv i väldoftande bodylotion. Voíla!


Så nu sitter jag här insvept i den vita fluffiga morgonrocken jag fick i julklapp (mjuk som en dröm), med en kopp kaffe, och känner mig nog liiite lite piggare!
Om inte annat så ren och mjuk åtminstone :)



Jag älskar denna Body Butter från Gunry. Men det måste vara grön burk, Olive.
Doften är ljuuuuvlig!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar